19.10.10

Η τηλεόραση δείχνει πιο καθαρά από όλα τα άλλα μέσα ότι οι άνθρωποι θέλουν να παρατηρούν απαρατήρητοι πως παρατηρούν κάποιοι άλλοι. Εκπληρώνοντας αυτή την επιθυμία, τα μέσα υπηρετούν την κοινωνικοποίηση - των ενηλίκων! Τα μαζικά μέσα προσφέρουν κριτήρια αυτοαξιολόγησης σε όποιον αναζητεί μια ταυτότητα και δείχνουν τα πρότυπα του παγκόσμιου γούστου σε όποιον δεν έχει ακόμη διαμορφώσει το δικό του.

Σε αυτό το πλαίσιο είχε διδακτική σημασία προπάντων η σειρά "Big Brother", μοναδικό της θέμα ήταν η παρατήρηση στην οποία υποβάλλονταν οι συμμετέχοντες. Παρατηρούνται άνθρωποι οι οποίοι ξέρουν ότι παρατηρούνται - και μάλιστα σε καταστάσεις που κανονικά δεν υπόκεινται σε παρατήρηση. Ο "Big Brother" ήταν ένας Bertolt Brecht για φτωχούς: η τηλεόραση ως διάταξη πειράματος.

Norbert Bolz - Το αλφαβητάρι των μέσων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου